1.12.16

TOTES LES FADES DEL REGNE. Laura Gallego (ressenya en català)

Un nou conte de fades protagonitzat per un personatge tradicionalment secundari; la fada padrina. Una novel·la ambientada en un món de fantasia, que evoca els contes clàssics de sempre, però al mateix temps planteja una història diferent plena de màgia, aventures i intrigues. La Camèlia és una fada padrina que porta tres-cents anys ajudant amb gran eficàcia a joves donzelles i aspirants a heroi perquè assoleixin els seus propis finals feliços. La seva màgia i el seu enginy mai li han fallat, però tot comença a complicar-se quan li encomanen al Simó, un mosso de quadra que necessita la seva ajuda desesperadament. La Camèlia ha solucionat casos més difícils; però, per algun motiu, amb el Simó les coses comencen a torçar-se d'una manera inexplicable...


Pincha sobre la bandera para leer la versión en castellano


AUTOR Laura Gallego
TÍTOL Totes les fades del regne
EDITORIAL Montena
ANY 2015
PÀGINES 480
GÈNERE juvenil, fantasia
DISPONIBLE paper i digital

OPINIÓ PERSONAL

M'agrada la fantasia. M'encanta. La part en què una història esdevé una al·legoria em fascina. Així que des de fa molt de temps em venia de gust llegir la Laura Gallego, que és una escriptora de fantasia per a un públic juvenil. 

Actualment, el "juvenil" s'ha desdibuixat una mica. Així, doncs, tenim novel·les juvenils on la diferència amb les novel·les romàntiques adultes només rau en els personatges, que són universitaris, i d'aquesta manera les anomenades "new adult" o "young adult" arriben a un públic més ampli.

Però hi ha un públic, que m'atreviria a dir a partir dels 12 anys (més o menys), que és massa gran per a una novel·la infantil i massa petit per a una novel·la new adult.

La Laura Gallego arriba a aquest públic juvenil d'una manera magistral, i, per què no dir-ho, a adults que gaudeixen d'una història ben explicada com em passa a mi.

Totes les fades del regne és la primera novel·la que llegeixo de Laura Gallego (i ja us dic que no serà l'última) i m'ha entusiasmat.

Què trobem a la novel·la? Tants i tants matisos, tants i tants detalls, que no puc parlar de tot el que voldria. Sí que us dic que la Laura Gallego ens ofereix diferents lectures de la seva novel·la. 

M'explico, estic segura que la nena de 12 anys llegirà una història de prínceps, de fades padrines i de l'amor veritable que li agradarà. L'adolescent de 16 se n'adonarà de tots els senyals de complicitat sobre els contes tradicionals que coneix; la Laura Gallego ens explica què podria haver-hi al darrere de les llegendes que ens han arribat (Hansel i Gretel, La bella i la bèstia...). 

I l'adulta... l'adulta llegirà en Totes les fades del regne que la sobreprotecció als nostres éssers estimats provoca un desgast en nosaltres, un nul reconeixement en els nostres "benefactors" i una indolència i incapacitat per part dels nostres petits per sortejar els problemes. Però és que en el fons tenen raó... per què treballar l'enginy quan hi ha qui resol els teus problemes per tu?

Interessant, molt interessant. I molt recomanable.

Cadascuna de nosaltres se sentirà identificada amb un personatge diferent, jo m'he sentit fada padrina dels meus éssers estimats, encara que trobi a faltar tenir una mica de màgia que em faciliti la feina la veritat...

I els personatges masculins? Ah... ells requereixen una ressenya sencera, però no us diré res d'ells perquè no us vull desvetllar cap secret. I és que, encara que tot sembla molt obvi, en aquesta novel·la res no ho és i quan les sorpreses comencin a aparèixer ja no deixarà de sorprendre fins al final.

Però, heu de tenir en compte que en un conte de fades padrines, de prínceps, de bruixes i de princeses hi ha un element que no pot faltar. L'amor. Tanmateix, com ja us he dit abans, res no és el que sembla, i la Laura Gallego ens mostrarà també l'altra cara de l'amor. El desamor. I com afecta tant l'amor com el desamor en l'ànim i en el cor.

Aquesta novel·la m'ha agradat moltíssim i la recomano a totes les dones, siguin joves o menys joves, perquè trobareu alguna cosa de la seva lectura que us atraparà. Espero que us agradi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada