13.3.16

Y yo a ti. Serie "Nunca es demasiado". Dona Ter (ressenya en català)


TÍTOL Y yo a ti
Serie Nunca es demasiado
AUTOR Dona Ter
EDITORIAL autopublicación
ANY 2014
GÈNERE narrativa romántica
DISPONIBLE EN e-book
IDIOMES castellano




Pincha sobre la bandera para leer la versión en castellano



SINOPSI

La Mel s'ha regalat un descans de la seva vida. Està corrent pels penya-segats de la costa gallega quan coneix al Yuri, un astronauta que partirà a l'espai l'endemà. Passaran junts una nit apassionada amb confessions i tendresa, ja que, tot i que s'acaben de conèixer, en els seus cors senten que són l'un per l'altre. Ara han passat sis anys des d'aquella nit i s'han tornat a trobar. Què passarà amb les seves vides? Seran capaços d'estar junts?

OPINIÓ PERSONAL

Dona Ter ens delecta amb una història romàntica preciosa sobre l'enamorament i sobre la maternitat. Y yo a ti ens parla des del cor d'una dona enamorada. D'una dona que no es conforma amb qualsevol home i que ha decidit que, per a dur a terme el seu major anhel a la vida, ser mare, no acceptarà a qualsevol relació perquè no vol una existència mediocre.

La Mel té molt clar no es resignarà a no ser mare perquè no tingui parella i que tampoc tindrà una relació perquè sí per tenir un fill. I encara que no té el suport total de la seva família, la seva recerca de la felicitat no es veurà truncada, ja que s'envoltarà de persones que l'estimen, que la respecten i que li donen tot el seu suport. Dona Ter ens parla de frustracions, d'anhels, de pors... però no us feu una idea equivocada, no està escrit en clau de drama, al contrari; l'escriptora ens presenta aquesta situació tan dura per a moltes dones amb les paraules justes perquè sapiguem del que està parlant, però no deixa de ser una preciosa novel·la romàntica, perquè, com poden ser aquestes dones que prenen una decisió tan important completament soles? Són fortes i tenen una enorme capacitat per a estimar.

Dona Ter és una de les poques escriptores (i no dic l'única per no ser tan contundent) que m'han fet gaudir amb un flash-back. He de dir que de vegades són necessaris per a la història, i que és una manera tan vàlida com qualsevol altra (de vegades, l'única) per a explicar alguna cosa que va passar, però jo els odio. Profundament. No els puc suportar. Quan estic immersa en la lectura d'una trama, per què hem de tornar enrere i començar de nou? Doncs, no sé com el gestiona l'escriptora, aparentment fa el mateix que els altres autors, però, en aquest cas, el passat m'ha semblat tan interessant com el present de la història i m'ha sorprès molt agradablement. Felicitats Dona Ter.

L'escriptora ens situa la trama sis anys més tard d'una nit de passió en un far, i moltes coses han canviat des de llavors. Els malabarismes per tenir una vida amorosa, una vida maternal i una vida laboral són encertadíssims, moltíssimes de les lectores es veuran completament identificades.

Divertida, emotiva i molt real, aquesta novel·la de Dona Ter emocionarà el cor més romàntic. A més d'estar ben escrita i que la història us atraparà (jo estava llegint un altre llibre i simplement el vaig obrir per veure si era molt llarg... i el següent que recordo és que ja l'havia acabat!) gaudireu d'una estructura en el desenvolupament de la narrativa romàntica molt diferent. En aquest tipus de novel·les, en què ja sabem el final (feliç, és clar) el "misteri" ens el trobem en el conflicte que en un moment donat sorgeix entre els protagonistes. Un conflicte en principi insalvable que finalment es resoldrà per viure feliços per sempre més. Doncs, Dona Ter no ens mostrarà cap conflicte, cosa que m'ha semblat molt coherent i innovadora. Els protagonistes ja tenen un conflicte que es va donar sis anys enrere. Ara que s'han retrobat simplement intentaran encaixar les peces. I les encaixen molt bé.

Y yo a ti continua en En la boca del lobo, amb algun dels personatges que ja trobem en aquesta primera novel·la. I estic desitjant començar-lo, però vist el que em va passar amb la primera novel·la, m'esperaré a acabar el llibre que tinc ara entre les mans... perquè com torni a obrir l'e-pub no em podré controlar.

Si sou mares, si heu estat alguna vegada enamorades, si no teniu parella i desitgeu tenir un nadó, si sou unes romàntiques, si us agrada llegir... aquesta és la vostra novel·la escrita per una autora novell que estic segura que es convertirà en una escriptora de romàntica de referència. Vull llegir més novel·les de Dona Ter. Vosaltres podeu començar amb Y yo a ti.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada